Bid en geef voor Oekraïne

Oekraïne – Bid & Geef

BID
Op woensdag 2 maart vindt in de Domkerk in Utrecht een gebedsmoment plaats voor vrede en recht in Oekraïne. De korte viering vindt plaats om 17:30 uur en wordt live uitgezonden op NPO2 onder de titel: Vrede is voor iedereen.

KLOKKEN LUIDEN
De Raad van Kerken in Nederland roept alle kerken in Nederland op om, voorafgaande aan deze viering, tussen 17:15 en 17:30 uur, de kerkklokken te luiden, als uitnodiging tot deelname aan dit gezamenlijke gebed.

GEEF
Het Christelijk Noodhulpcluster verleent noodhulp: opvang, voedsel, drinken, dekens, bedden en traumazorg. Vanaf zondag 6 maart collecteren we voor de slachtoffers van het oorlogsgeweld in Oekraïne. De noodhulpbussen staan achter in de hal van de kerk. Met uw bijdrage aan de noodhulpcollecte steunt u het Christelijk Noodhulpcluster en krijgen vluchtelingen een slaapplaats en een noodpakket met voedsel, zeep, handdoek en een slaapzak. Onze broeders en zusters in Oekraïne rekenen op u. Hartelijk dank voor uw bijdrage!