De storm van 1911

Komende week is het 90 jaar geleden dat de storm van 1911 Bruinisse zwaar trof. In de nacht van vrijdag 30 september op zaterdag 1 oktober ontwikkelde de storm zich tot een orkaan. Van de 150 schepen, die in de haven lagen, waren er 120 zwaar en sommige onherstelbaar beschadigd en 5 totaal verdwenen. De ramp had grote impact op het dorp. Dinsdag 3 oktober was er een kerkdienst in de oude Hervormde kerk. Ds. Waardenburg preekte naar aanleiding van Klaagliederen 3:22: Het zijn de goedertierenheden des Heeren dat wij niet vernield zijn. Bij deze woorden staan we komende zondagmorgen tijdens de morgendienst stil.
Het is de eerste kerkdienst in ruim 1,5 jaar waarin iedereen weer welkom is in de kerk.